Philips 7000 series 37 PFL 7606H/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 7000 series 37 PFL 7606H/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

M. Homma 05-07-2012

Erg mooi toestel, alleen wel erg traag met zappen. Bij gebruik van opties in het Home menu loopt de tv vaak vast. Als ik een programma heb gekeken via uitzending gemist en wil daarna 1 stapje terug dan loopt de tv vast en gaat hij weer op gewoon tv kijken. Erg vervelend, want het gaat erg langzaam in de menu's. Jammer had anno 2012 wel wat snellers verwacht. Verder prima toestel.

plaaster 07-07-2012

helemaal met jou kritiek eens, ook de ab werkt niet goed, je moet de knopjes diep indrukken en het geluid gaat erg langzaam omhoog of omlaag en soms er er geen on screen display.. ook moet ik vaak het contrast bijstellen, dan weer te donker dan weer te licht, soms verschilt dit notabene per zender?? philips heeft niet zijn best gedaan met dit product.. hopelijk is dit allemaal oplosbaar met een software update.. kom op philips!!!

Cheng Michiel 15-04-2012

Mooi beeld en zeker mooi design. Alles werkt, nog geen dongel erbij dus geen oordeel over internet (net tv). Makkelijke bediening en instel mogelijkheden. Geluid redelijk goed. Deze gekozen vanwege de passieve 3d, maat, geld en mogelijkheden .

Apple TV werkt er goed op en de 3d ervaring is super!

Tvklant 02-04-2012

Mooie TV, makkelijke installatie, prachtig HD beeld. 3D voegt niet bijzonder veel toe, maar kan wel eens grappig zijn voor een avondje.. ook makkelijk om op je thuisnetwerk aan te sluiten, filmpje delen zonder problemen, nooit meer hannissen met hdmi kabel of vga kabel. waar voor je geld

plaaster 12-03-2012

heb nu een goed "beeld" van deze tv gekregen en omdat philips zelf ook vaak op deze sites zit de volgende zaken die voor verbetering vatbaar zijn: de tv reageert traag op de afstandsbediening en deze ab ligt niet goed in de hand. gewoon rechthoekig model is beter met name bij het bedienen van de knoppen onder aan. "net tv" is leuk maar zeer omslachtig in het gebruik.. je dient net als bij sms'en op een oud mobieltje de letters en cijfers per keer intoetsen en bij youtube is dit vervelend ook omdat de overbrenging van ab naar tv traag verloopt. "net tv" heeft ook geen geheugen en daar moeten jullie toch iets op kunnen bedenken. de licht sensor werkt niet goed, ik moet vaak naar "instellingen" om het contrast of te verhogen of te verminderen. ook de instellingen voor beeldformaat lijkt niet goed te werken, moet vaak opnieuw instelling omdat autofill zich niet goed aanpast en zeker niet bij het gebruik van een digi decoder.. ik koop altijd philips dus wil helemaal niet bashen en omdat philips de laatste tijd veel beter naar zijn klanten luistert hoop ik dat een update e.e.a. wat zal aanpassen..

Rob_DenHaag 07-02-2012

Ik ben zeer blij met deze aankoop. Wat een prachtig beeld bij digitale tv in HD. En ook het design is heel mooi (niet die zwarte plastic-look die je veel ziet maar stijlvol metaallook), staat goed in je kamer. Aanrader als je topkwaliteit in beeld en in uitstraling wilt hebben.

plaaster 09-02-2012

geen "metal look" maar echte aluminium en daar heb ik lang op gewacht...
een nadeel vind ik dat de a.b. soms traag reageert en niet fijn in de hand ligt. ook de opstart van de tv moet sneller kunnen. verder ben ik er blij mee.

HarryC21 31-01-2012

Heb deze TV nu ruim een maand in gebruik. Het beeld blijft een genot voor het oog, vooral bij de HDzenders. Het geluid is redelijk goed,hoewel ik een Philips home-cinema heb aangesloten die automatisch aan gaat zodra de TV aangezet wordt.Vooral met films geeft dat een extra beleving. Het automatisch aan gaan van de HTS was in het begin een probleem. Dit bleek veroorzaakt te worden doordat een mediaplayer via HDMI was aangesloten. De harde schijf op de HTS aangesloten en het probleem was opgelost.
Van deze TV nog geen moment spijt gehad.

Stiffmeister71 31-01-2012

Pluspunten:
* Mooi design (geen glimmende pianolak-look).
* Optimaal gebruik van de digitale zenders i.c.m. CI+ module van Ziggo.
* Zeer scherp en levendig beeld bij digitale kabel-tv , bluray films en HD-uitzendingen.
* Net-tv voegt veel toe aan het gebruik van de tv (Youtube, Vimeo etc).
* Mogelijkheid tot opnemen van een uitzending op een usb-stick of externe harde schijf via de usb-poort.
* Het rechtstreeks kunnen koppelen van alle media bestanden.
* Gouden combinatie met Appletv 2 !!!
* Goede ondersteuning door Philips helpdesk (update van tv software was binnen enkele minuten geregeld).

Minpunten:
* De afstandsbediening werkt op zich goed maar je raakt vrij snel de verkeerde toetsen aan doordat het dicht op elkaar zit. Dit is echter een kwestie van wennen.
* Geluid is vrij plat vergeleken met mijn vorige tv (Loewe Aventos). Daarom heb ik de tv aangesloten met een optische kabel op de Bose 1-2-3 set wat uitstekend werkt en een voortreffelijk geluid geeft.
* Opstarten tv duurt eventjes maar is niet echt hinderlijk.

Heb ook gekeken naar een 37PFL7666 (wireless geintegreerd ) maar wegens het prijsverschil (btw actie Mediamarkt EUR 587 voor 37PFL7606 vs. EUR 849 bij de BCC voor 37PFL7666 ) en praktische redenen gekozen voor dit type 37PFL7606. Tv is geplaatst in de hoek waar kabel binnenkomt en ook wordt aangesloten. PFL7606 is met een wireless usb-stick draadloos te maken.

Tip: koop een HDMI kabel bij de Action voor 2,19. Dit is prima kwaliteit voor thuis gebruik !!!(zie ook: http://msn.trosradar.nl/uitzending/item/1712/hdmi-kabels/).

plaaster 09-02-2012

hoe werkt dat opnemen op een usb stick of sd geheugenkaart dan..?

RedStrom 04-03-2012

Ik heb nu ook een Loewe Aventos. Ik vind het moeilijk om iets betaalbaar vergelijkbaars te inden.
Deze Philips staat ook op mijn lijst.
Welke heb jij ook nog bekeken en laten afvallen?
Is de Philips goed in te stellen naar eigen (lees Loewe) smaak?

vince752 30-01-2012

De LED 3D TV is een prima TV. We zijn er erg blij mee. Het beeld is geweldig mooi en duidelijk. Het geluid is goed en qua vormgeving past hij prima in onze kamer. Een echte aanrader.

Plaaster 30-01-2012

Heb inmiddels de USB stick aangeschaft wat een fijne aanvulling is, updates gaan automatisch en er zijn snelkoppelingen naar diverse sites en ook uitzending gemist maar het mogen er best wat meer worden en de werking er van is matig en moet beter kunnen.
Ik ben Apple fan en kan helaas niet mijn Mac computer screen op de tv bekijken. Vreemd dat Philips dit niet regeld, er zijn inmiddels zoveel mensen met imacs...
Misschien bij een volgende update? want Philips heeft wel gekeken naar Apple bij de ontwikkeling van het uiterlijk van hun tv's

Plaaster 12-10-2011

de tv valt mij tegen, weinig moglijkheden, geen wifi bv, bij gebruik teletexst is vergroten in gewikkeld. Bij gebruik van ext moet je eerst naar een menu waar je uit 6 ingangen moet kiezen, natuurlijk zijn er nu meer ingangen tegenwoordig maar men had iets kunnen bedenken dat je direct je meest gebruikte ingang als eerste kunt kiezen. Verder ook de pre-sets bij beeld; je moet eerst naar een groter menu, vroeger een knop waar de voorkeuren zaten. De fabrieks instellingen zijn allemaal te donker bovendien hikt het geluid of het valt even weg als je met beeld instellingen bezig bent en ter gaat naar tv kijken. Heel erg omslachtig allemaal. Misschien is de 8 of 9000 serie beter "afgewerkt" qua software, dit ken ik van Philips, de iets goedkoper soorten zijn "rauw" Heb nooit ander merk gehad maar heb wat spijt. Ik houd van "Hollandse waar" maar dit is niet ok voor zo'n hoge prijs.. Misschien komt men spoedig met firmware???

ruudlerschenkerkrade 18-10-2011

Wifi kun je een usb stick voor kopen de je in de TV duwt.

Joep1962a 17-12-2011

Als jij je eens goed verdiept had in dit toestel, dan had je kunnen weten dat deze geen wifi heeft, deze losse wifi dongel kun je wel krijgen bij Philips

Ik heb deze tv ook gekocht, naar aanleiding van duitse test, bij de beste 37 inch tv's staat deze zelfs zeer hoog genoteerd, bij een site zelfs op de 1e plaats
Het enige nadeel wat daar vernoemd werd is dat ze bij Philips te ver zijn door geschoten wat betreft de afstandsbediening
Ze wilden deze sterk vereenvoudigen, maar nu moet je voor veel instellingen een compleet menu door door bladeren. er is trouwens ook een normale afstandbediening te krijgen, kost wel 50 euro.

Plaaster 17-10-2011

Ik heb mij er mee verzoend, wil nog wat positieve dingen noemen: hij ziet er mooi uit, past bij mijn Apple producten, de omlijsting is smal het draai mechanisme is mooi bedacht en je kunt het naast draaibaar ook vast zetten. Als je het scherm naar eigen voorkeur instelt is ie het een heel mooi beeld...

Mikey74 30-01-2012

Onzin, je kunt prima laptops en PC's aansluiten op dit scherm. Zowel met HDMI als DVI en VGA. (zie ook handleiding pagina 58-59) Meer smaken zijn er volgens mij niet. Wat voor 'speciale' aanluiting mist er op het scherm om een Appel aan te sluiten dan?

dirber 14-10-2011

Als de tv voor jou te weinig mogelijkheden heeft (geen wifi) waarom koop je deze dan? Ik neem aan voordat je een tv koopt ernaar kijkt welke mogelijkheden deze heeft en of die voor jou voldoende zijn.

Fred Frederiks 17-10-2011

Vervelend als je niet krijgt wat je verwacht. Bovenstaande problemen vind ik echter vrij verwaarloosbaar. Niet of lastig kunnen inzoomen op teletekst, geluid wat even wegvalt als je met beeldinstellingen bezig bent. Beide punten die niets te maken hebben met het 'normale televisie kijken'.

Ik ga hem halen!

g.e.otte 24-09-2011

tv met zeer veel mogelijkheden, prachtig beeld en uiterst eenvoudige bediening via duidelijke menu's.

iestyn99 13-08-2011

Pluspunten:
* Lekker neutraal en minimalistisch design.
* Erg goed, scherp en levendig beeld bij digitale kabel-tv en vooral bij HD-uitzendingen.
* Eindelijk kan ik ook de digitale zenders herschikken (i.c.m. CI+ module van UPC)!
* Het geluid is voor dit type tv (hij is maar een paar cm dik!) verbazingwekkend vol en goed. Toch is het uiteraard veel beter om hem te koppelen aan een versterker of home cinema system.
* Mogelijkheid tot pauzeren van een uitzendeing en terugspoelen (wel zelf een externe harddisk via usb eraan koppelen).
* NetTV is leuk maar voor dit soort services gebruik ik liever mijn smartphone. Het internetten op een tv werkt niet erg lekker want de lettertjes zijn te klein. "Uitzending gemist" is natuurlijk wel handig.
* Ik kan rechtstreeks fotos of muziek vanaf mijn pc of mijn Android smartphone op de tv afspelen ("DLNA").

Minpunten:
* De software van de tv bevat nog wat kleine bugs. Ik heb een paar keer gehad dat de besturing van de tv vastloopt als ik veel in de instellingen-menus bezig ben geweest. Oplossing is dan om de tv uit en weer aan te zetten. Dit kost wel wat tijd want het duurt bijna 1 minuut voor dat hij helemaal uit is en dan weer 15-30 seconden voor dat hij helemaal opgestart is. Philips kennende zullen er binnenkort een paar software-updates komen die dit verhelpen en in het dagelijks gebruik heb ik hier weinig last van.
* Het pauzeren van een uitzending gaat niet altijd goed ondanks dat mijn externe harddisk voldoet aan de specificaties.
* De afstandsbediening werkt goed maar voelt erg plastic aan.

Kortom, al met al dik tevreden! Een aanrader!

Shorz 06-08-2011

Wat een fantastische TV is dit. Ik heb hem net 3 dagen in bezit en raak niet uitgespeeld. Naast het fantastische HD beeld (ik ben niet snel tevreden) is het geluid buitengewoon voor een dergelijke TV.

De details in 1080p zijn fantastisch en de kleuren zeer levendig. Het meeste heeft mij de 3D verbaasd, ik zag dit meer als een leuk extratje maar het is verbluffend goed. Weinig tot geen crosstalk en het mooie is dat de brilletjes van de bioscoop (Real D) ook werken op deze TV. Daardoor bespaar je enorm veel geld voor extra brillen (aangezien je deze van de bios mag houden). Ook gamen in 3D is een fantastische ervaring.

Daarnaast ben ik zeer gecharmeerd van het design en de Ambilight die echt super werkt. Maar dit is puur smaak.

Het enige nadeel is dat wifi NIET is ingebouwd maar er een aparte dongel voor aangeschaft moet worden van 50 euro, maar deze kan je vaak via de winkel wel met korting regelen. De NetTV functie heb ik nog niet geprobeerd (in afwachting van de dongel).

Al met al ben ik zeer tevreden met deze aankoop, en zeker voor het geld (rond de 800 euro) is het zeer veel 'bang for your buck'.